Тиждень права. Панова Л.І.
Звіт
про проведення Всеукраїнського тижня права
ЗШ І-ІІІ ст. с.Жданівка
Одним із завдань сучасної шкільної правової освіти є вміння учня
орієнтуватись у величезному потоці інформації. Навчити цього лише на уроці правознавства просто неможливо, тому в школі щорічно проводиться тиждень права, який включає в себе комплекс різноманітних форм позакласної роботи.
Основною метою тижня було:
- підвищити інтерес учнів до правознавства;
- розширити й поглибити знання та вміння учнів з даного предмету;
- реалізувати на практиці основні принципи особистісно - орієнтованого
підходу до навчання;
- створити сприятливі умови для виявлення знань та вмінь учнів у
нестандартних ігрових ситуаціях.
Всеукраїнський тиждень права розпочався відкриттям загальношкільної лінійки, на якій вчитель історії Панова Людмила Іванівна та учні 7 класу розповіли про історію започаткування та проведення Всеукраїнського тижня права. Тиждень права сьогодні вже має статус державного, носить характер національної правової традиції та включає в себе цілу низку заходів, акцій, конкурсів.
Так, в рамках проведення тижня були проведені заходи, спрямовані на забезпечення захисту прав дитини дотримання національних та загальнолюдських морально-естетичних принципів, традицій. У школі були оформлені стенди, випущенні стіннівки «Правовий бюлетень», «Пам’ятка для учнів щодо профілактики правопорушень» пройшли конкурси малюнків на тему « Право у моєму житті».
Для учнів 1-4 класів було проведено гру-мандрівку «Права людини на Україні».
Для учнів 5 – 8 класів була проведена членами учнівського самоврядування інформаційна хвилинка « Чи знаєш ти…».Під час спілкування учні повторили права та обов’язки відповідно до віку дитини.
Між учнями 9 – 11 класів проведений правовий турнір. Перемогу отримала команда «Феміда»
Протягом тижня по класах були проведені години спілкування на правову тематику.6 грудня 2014 року в 7 класі пройшла вікторина “Мої права і обов’язки”. Учні дізналися, з якого віку, як і де підліток може захистити свої права та інтереси – самостійно або за допомогою законних представників.
Не маючи достатнього життєвого досвіду, підлітки іноді опиняються на межі скоєння злочину, і тоді врятувати людину від фатальної помилки може тільки знання законів.
У шкільній бібліотеці була організована виставка бібліотечної полички «Правова література».
Створено пам’ятку для учнів і батьків «Насильство над дитиною як чинник деструктивного впливу на формування її особистості»
Організована зустріч учнів школи з дільничим інспектором., який ознайомив учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, з найбільш поширеними прикладами правопорушень серед молоді з метою їх попередження. Учні усвідомили, щоб уміло і правильно користуватися своїми правами і добре виконувати свої обов’язки, не порушуючи прав і законних інтересів інших, треба знати закони.
У шкільній бібліотеці була організована виставка бібліотечної полички «Правова література».
Вищезазначені заходи сприяли підвищенню зацікавленості учнів у вивченні правознавства.
Робота по формування правових відносин продовжується і далі. Вона сприяє розширенню правових знань учнів, формує вміння співвідносити в життя норми моралі та прав, застосовувати правові знання в повсякденному житті.