}); -->

Батьківський всеобуч. Майбутні першачки.

Усе народжується й гине,                                                        так нероздільно їм і жити,

І знов скресає з небуття,                                                         нові освоювать віки.

Батьки і діти – це єдине                                                          в очах батьків своїх ми -  діти

В нерозривне, мов життя.                                                     В очах дітей своїх – батьки.

      Усі ми були дітьми. Світ починаємо освоювати  з дитинства, багато вражень, яскравих емоцій черпаємо з дитячих років.  “ Роки чудес ” – так називають дослідники перші пять років життя дитини. Закладене в цей час емоційне ставлення до життя, до людей, наявність або відсутність стимулів до інтелектуального розвитку визначають подальшу поведінку та спосіб мислення людини. Готовність дитини до школи залежить передусім від батьків. Часто дорослі вважають основними показниками готовності до школи ознайомлення дитини з літерами, вміння читати, рахувати, знання віршів та пісень. Однак дослідження показують, що це мало впливає на  успішність навчання. 

Психологічна готовність до школи це такий рівень психічного розвитку дитини, який створює умови для успішного опанування навчальної діяльності.

 

Компоненти  психологічної готовності:    мотиваційний, інтелектуальний, вольовий, емоційний, особистісний.

     Школа – новий світ для дитини з певним  колом обовязків  та вимог, із зміною понять “ хочу ” на “ треба ”. Успішність шкільного навчання і подолання  психоемоційного дискомфорту дитини тісно повязані  з тим, як вона ставиться до школи, наскільки контактує з дорослими, як поводиться у конфліктних ситуаціях. Тому дуже важливо сформувати позитивну мотивацію до навчання у школі.

     Навчання у школі потребує довільного сприймання, тобто вміння не  тільки слухати, а й чути вчителя, товаришів, довільно запам’ятовувати й відтворювати інформацію, вміти довільно виконувати дії, робити не тільки те, що цікаво, а й те, що потрібно, доводити розпочату справу до кінця.

Особистісний компонент готовності передбачає кілька показників:

*        Самооцінка дитини шестирічного віку.  До початку навчання у школі в дитини має бути сформована адекватна самооцінка.  Діти з високою    самооцінкою  почуваються більш впевнено, сміливо, активно виявляють свої інтереси, ставлять перед собою вищу мету, ніж ті, хто за рівних умов занижує самооцінку.

*       Рівень амбіцій. На підставі самооцінки  складається і рівень домагань, який на погляд дитини, їй до снаги.  Популярність дитини у групі, її загальна самооцінка залежить насамперед від успіху, який вона намагається здобути в колективній діяльності  з ровесниками.

 Навички спілкування, до яких належить сформованість у дитини ставлення до вчителя як до дорослого.

Інформацію підготувала практичний психолог С. М. Іщук

 

ВПРАВИ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ РІВНЯ УЗАГАЛЬНЕННЯ

1.     Назви відомих тобі:

*      Диких тварин;

*      Дерева;

*      Міста;

*      Види транспорту;

*      Посуд.

   Висока готовністьдитина назвала не менше ніж 5 видів у кожному родовому понятті.

   Достатня готовність назвала по 3 родових поняття у кожному родовому.

   Низька готовність коли половина родових понять не належить до видових.

2.     Назви одним словом:

*      Суп, каша, кисіль, котлети –

*      Троянда, гвоздика, ромашка, тюльпан –

*      Штани, сорочка, куртка, пальто –

*      Вовк, тигр, лев, левиця –

*      Стіл,  ліжко, стілець, шафа –

   Дитина добре підготовлена до школи, якщо дає правильною 4 – 5 назв, достатньо – 3 -4 назви, не підготовлена – 1 -2 назви.

3.       Назви протилежне слово ( дослідження логіки мислення). Наприклад : високий – низький.

Орієнтовні слова: тонкий, покупець, брудний, чужий, горе, скупий, страшний, тупий, легкий, гострий, початок.

Рівень мислення:

*       Високий – 9 – 11 слів;

*       Достатній – 5 – 8 слів;

*       Низький – до 5 слів.

 

Майбутнім першокласникам