}); -->

Заняття "Агресія, як нею керувати"

 

 

 "АГРЕСІЯ, ЯК НЕЮ КЕРУВАТИ?!!"

Мета: зрозуміти, що агресія – природне почуття, але ми повинні самі ним керувати та направляти у правильне русло.

 

  Обладнання:  ватман із зображення  дерева, стікери у вигляді листочків,  два маркери різних кольорів, набір фотографій смайлів  з різноманітними емоціями, кульки,пластилін, м’ячик, відео слайди.

 

   Привітання – знайомство: кожен учасник по колу передаючи м’яча вітається називає своє імя,  трішки розповідає про себе.

   Створення правил групи:  ведучий пояснює, що це означає і як ці правила створити. Вивішується ватман на якому записуються пропозиції учасників ведучий лише направляє у відповідне русло.  ( додаток 1)

Приклад :

Бути активним;

Брати участь у виконанні вправ і завдань;

Говорити від свого імені, про себе, висловлювати власні думки;

Один говорить усі слухають;

Конфіденційність;

Обговорюють дію , а не особу.

    Очікування учасників:  на дошку вивішується « Дерево – очікувань», кожен учасник на стікері у вигляді листочка пише своє очікування від тренінгу та прикріплює його на « Дереві – очікувань» ( не читають).

     Інформаційний блок ведучого:

    Агресія природна властивість людини, закладена біологічно. Це механізм, який дозволив виду Homo sapiens  у давні часи вижити серед більш пристосованих і сильних істот. Нині агресія не зникла, вона потрапила під контроль соціальних норм і функцій. Тому викорінити прояви агресії неможливо, необхідно соціалізувати її.

  Агресивність формується в родинах, де батьки надміру поблажливі або ж емоційно холодні,  ставляться до дитини зневажливо і негативно.

   Хлопці:

·         «Кумири сім’ї”, які виросли без батька, лише в жіночому оточені (від дитини ніхто і нічого не вимагає і не контролює її поведінку ).

·         Які росли в сім’ї з жорстоким авторитарним батьком  і м’якою, поступливою, непослідовною матір’ю  ( агресивність через ідентифікацію з батьком ).

     Дівчатка:

·         Які виросли в сім’ї з жорстокою авторитарною матір’ю при м’якому, поступливому батькові ( через ідентифікацію з матір’ю).

·        Дівчата залишені без уваги, які самостійно пробиваються в житті. Агресивність для них стає механізмом виживання.

Психологічні особливості агресивної поведінки:

v Недостатній розвиток інтелекту;      

v Занижена самооцінка;

v Низький рівень самоконтролю;

v Нерозвиненість комунікативних навичок;

v Підвищена збудливість нервової системи через різні прочини

Вправа « Назви емоцію»:   ( додаток 2 )

Дитині пропонується розглянути фотографії смаглів із різним емоційним станом. Запитати :

Які обличчя тобі сподобались?

Які ні?

Що вони виражають?

 А чи буваєш ти злим?

Чому?

А як ти думаєш, чи подобаєшся ти іншим, коли злий?

  Повторити міміку приємних почуттів.

Вправа « Сердиті кульки».

    Кожному з учасників групи роздається  «сердиті» кулька.  Ведучий надуває кульку, а учасники спостерігають за процесом. Пропонується учням уявити, що кулька – це сердита людина. Поміркувати:

Що трапляється коли кулька переповниться повітрям?

Що трапляється з людиною, яку переповнюють почуття?

Що відбувається, коли ми трохи випустимо повітря з кульки?

Чи кулька ціла, не вибухнула, нікого не налякала?

Якщо людина стримує себе, заспокоїться, це буде краще, ніж образити іншу людину?

   Кожен учасник надуває свою кульку, але намагається зробити так, щоб вона не лопнула. І маркером нашу «сердиту» кульку перетворюємо на «веселу». Вона залишається кожному учаснику після заняття.

Мозковий штурм.

   На дошці вивішується ватман з написом «Наслідки агресивної поведінки.» Кожному учаснику пропонується назвати свій наслідок, ведучий записує.

   Наприклад: сварка з другом, втрата поваги знайомих, непорозуміння з батьками, псування чужих та своїх речей … .

Підводимо підсумок: учні самі намагаються все узагальнити.

Вправа « Робота з пластиліном»

  Кожному з учасників пропонується пластилін. Так дитина може висловити свої почуття через створення образів, фігур чи зображень. Вони можуть під час презентації доповнюватись, руйнуватись, перетворюватись.

Завдання вправи: спробуйте створити свій теперішні настрій виліпивши якийсь певний образ. ( мета ведучого, прослідкувати, або «направити» на створення позитивних образів). Кожен учасник презентує свій витвір та дарує своєму сусіду.

Підбиття підсумків

Вправа « Незакінчене речення …»

    Ведучий пропонує підвести підсумок тренінгу  доповнивши речення: « Хочу сказати, що …»

 На закінчення кожному учню на память ведучий презентує памятку « Умійте володіти собою.»    ( додаток 3).

 

 

 

    

Бути активним;

 

Брати участь у виконанні вправ і завдань;

 

Говорити від свого імені, про себе,

висловлювати власні думки;

 

Один говорить усі слухають;

 

Конфіденційність;

 

Обговорюють дію , а не особу.

 

 

 

 

Додаток 2.